tisdag 8 april 2008

Syslöjd blev träslöjd

Jag har visat en liten, liten hörna av hur det blev inne i mitt syrum. Jag ville visa det när det är inrett med bord, stolar och hurtsar. Innan dess måste jag bara fixa i ordning alla möblerna som vi har över som jag skall använda. Hade tänkt att slipa ner dem och måla dem vita så att de hänger i hop lite.

Jag har hängt över dessa bordsben en helg, lackad furu är inte lätt att få ren. Hoppas nu bara att jag blir nöjd efteråt så att alla timmar inte känns förgäves. Vill så gärna flytta ner symaskinen men det kommer nog ta lite längre tid. Mitt syrum kommer att få agera snickereri ett tag till, jorden lockar allt för mycket. Har tom köpt oss en excenterslip för sambon saknde faktiskt detta instrument. Blir kanske en hejare som finsnickare på köpet!

Hoppas ni har nån att dela dessa underbara vårkvällar med! Saker och ting brukar bli trevligare om man får dela med sig av dem.

/Ika

Inga kommentarer: