söndag 14 september 2008

Doftande systund

Denna helgen har ocskå varit lugn och avslappnande. Har hunnit med att träna lite Yoga, ätit god mat hos min föräldrar, byggt lite mer på en stenmur, besökt Husknuten och äntligen fått tummen ur att göra klart två syprojekt.

Husknuten gav så mycket inspiration till att sätta i gång med ritningarna på utbyggnaden av vårt hus. Kom hem och la lite av denna inspirationen på att sy klart två projekt. Det ena ser ni här över, doftpåsar med lavendel. Hade en gammal kökshandduk som jag klippta i 12 lika stora bitar och sydde i hop och stoppade i ris och lavendelfrön. Mmmm det doftade så gått när jag höll på. Tack svärmor för att jag fått extra frön från din trädgård. När jag ändå var i farten sydde jag klart en present till en kompis som fick barn i början av sommaren.

Det är redan mörkt ute och klockan är bara strax över åtta på kvällen. Utvilad är jag iaf och har man som jag, två veckor kvar på detta uppdrag, (är konsult) så kommer det säkert att räcka för att klara av en vecka till.

Det här med ett eget hobbyrum är verkligen nåot jag tycker att fler borde få chans att ha!

Trevlig vecka!

/Ika

Ps. Jag har fått en award från Lundins husbygge, ska fundera lite extra innan jag skickar den vidare till några som alltid inspirerar mig på något sätt.

3 kommentarer:

Marina sa...

Skönt när man blir färdig till att göra något klart. LÅter fint med lavendelpåsar i gamla kökshanddukar.

Karin sa...

Hejsan! Härligt med doftande lavendelpåsar. Jag lade lite lavendel i min syburk häromdagen och gisses vad gott det luktade när jag öppnade den! :) Jadu, rosen är en Louise Bugnet. En modern kanadensisk buskros. Det finns även andra som skiftar i knopparna. Har du en bild på din?

Ha det gott! Kram Karin

Anonym sa...

Härligt att få behålla den ljuvliga lavendeldoften även under vintermånaderna. Snyggt att göra dom av kökshanduk. Jag har gjort lavendelsocker. Jag har så pass lite lavendel så det räcker inte till så mycket mera.