tisdag 30 september 2008

Växtkraft

Något jag har lärt mig denna sommaren är att jag är inte duktig på att ta före och efter bilder. Har lyckats hitta bilder på planteringen vid garaget iallafall.
Två humle i den mittersta kanske vara lite mycket för den har växt något fruktansvärt sen i juli. Vi har toppat den ett par gånger för vi ville inte ha den in under taket. Kaprifolen har tagit sig bra och jag fick någon enstaka blomma på dem. Rosen däremot den hoppas jag ska visa sina fina vita doftande blommor nästa sommar. Kollar ni efter garaget så ser ni att där är det grönt nu förtiden. Skall se om jag kan hitta lite bilder som visar jorden högen som var den och hur slätt och grönt det är i dag.

I morgon är det dagen D för mig, mitt nya uppdrag börjar och jag är liiiite nervös men samtidgt skall det bli så skoj med något helt nytt. Känns som jag har lyckats samla på mig massa positiv energi trots det tråkiga som hänt, dags för nya tag helt enkelt!

Trevlig onsdag!

/Ika

Ps. Ursäkta färgskillnaderna på bilderna.

3 kommentarer:

Marina sa...

Härligt med växtkraft. Lycka till idag.

Anonym sa...

Vilken skillnad! Jättefint med planteringarna där kring väggen.
Tyvärr har jag inget bra förslag till det tidigare inlägget, men det ser ut att vara en väldigt fin plats. Hoppas det har gått bra idag!

Taklyftet sa...

Jag hörde av A att du skulle sluta och att han inte var förtjust i det. Du får lycka till med ditt nya uppdrag! Har ni börjat bestämma er hur ni ska bygga ut? Kul att se vad som händer i din trädgård!
Kram Jenny