onsdag 1 oktober 2008

Här sitter jag


Åsa med bloggen "Jord under naglarna" undrade var man sitter och bloggar. Hon hade ett jätte fint skrivbord som hon satt vid. Tycker själv att jag sitter rätt mysigt i soffan men när man ser denna bilden (tagen idag) så ser det inte alls så trevligt ut. Vårt lilla, lilla kök syns bakom med den, hmm, inte allt för attraktiva väggen. Jag håller även på att måla om kring dörrfodret så maskeringstejpen syns. Och sen har vi det här med tidnings papparet, det har en blivit en liten hög nu undersommaren för vi har inte eldat någonting så just nu ser helt enkelt inte så trevligt ut om man inte tittar in i kaminen på den sprakande brasan.

Har börjat på mitt nya uppdrag och det gick jätte bra. Det kommer att bli en spännande vinter och förhoppningsvis går jag inte vilse i alla långa, långa korridorer. Tack för erat stöd!

4 kommentarer:

Marina sa...

Soffa och dator = mysigt!

Millan sa...

Tycker nog att det ser väldigt skönt och mysigt ut att sitta i soffan och blogga med brasan brevid sig.
Ha en bra helg!

Maria sa...

Hej, jag sitter precis som du i soffan framför brasan när jag bloggar. Mycket mysigare än att sitta i ett tråkigt kontor.

Vilken fin Japansk blodlönn! Härlig färg. Kan man plantera sådana i zon 3 (sthlm)? Jag vill gärna ha något liknande i vacker färg so i princip bara sköter sig själv.

Kul att det går bra med dit projekt. Lycka till fortsättningsvis;)

Kramar Maria

Elisabeth sa...

Hej!
Du undrar varför jag läser din blogg? Jag hamnade här när jag letade tips om att bygga förråd! Att jag fastnade beror på att du heter (eller kallas?) Ika, precis som vår dotter. Det finns ju inte så många av er...
/elisabeth