tisdag 3 februari 2009

Så nära


Vi var hos Statsbyggnadskontoret förra torsdagen för att lämna in våra papper men jag säger bara stackars dessa karlar till statsbyggndsarkitektdamerna. Det är bara damer där vad jag sett på kontaktlistorna och det är då aldrig nöjda. Toaletten står liiiiite fel, garaget får ni flytta eller nej flytta tillbaka det o nej det är för högt ca 2 mm.
Nu gällde inte alla dessa kommentarer just vårat bygglov men ni fattar grejen. Har lite svårt att förstå hur vi skall få ett bygglov för att bygga ut huset 2½meter, jepp större än så är stört omöjligt, och sedan lyfta taket så att vi kan få plats med kök, sovrum, toalett och ett vardagsrum. Vi var tom så järva att vi hoppas på 3 sovrum ojojoj.....damens kommentar? Oj va många ni kommer rymma i ert stooora hus. Huset har en byggarea på 89 kvm så njaeee stort hus är väl att ta i?!

Ni förstår nog vart jag vill komma, vi gick därifrån utan att ha lämnat in papprena då damen hade lite synpunkter på vad vi måste ändra innan hon vill fortsätta handlägga detta.

Sambon slet sitt hår med lite nya idéer i helgen medans jag hade besök av S o lille L. Tack för att ni kom förbi, jag hade jätte trevligt! Hoppas att mössan fråm MMHBarnkläder kommer att passa.
Jag fick om en fika till i söndags kväll med L, alltid lika härligt att snacka med dig. Vi får försöka ta igen den där missade träningen en dag med!

Vi funderade på lite andra detaljer när vi ändå fick chansen, så vi gör ett helt nytt försök denna vecka, återkommer med mer detaljer då.

/iKa

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Ja, det känns ju ganska gnetigt det du beskriver, hänga upp sig på småsaker, jaja... klokt av er att ta nya tag.

Tack för dina gulliga ord hos mej, det kändes skönt för nu kommer den ljusa årstiden. Kramar och ha det gott och lycka till. Birgitta

Lilla huset på prärien sa...

Nej det är aldrig lätt med bygglov! Jag hoppas verkligen att det går bättre nästa gång ni är där *håller tummarna*

Kram Jenny

Malin Winbladh sa...

Hoppas det går vägen, våra bygglov har gått väldigt smidigt men har förstått att det är stor skillnad mellan olika kommuner.
Hälsar
/Malin

Rester till middag sa...

Det konstiga är att det verkar så godtyckligt i bygglovssammanhang. Det som den ena får avslag på kan nästa få godkänt.

Lycka till med ert bygglov iallafall!

Aggie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Millan sa...

Att det ska vara så knepigt? Hoppas att det löser sig ändå till det bästa för er men jag förstår er frustration.

Det där med månadsbild är en himla bra ide så det kan man väl nästa själv bestämma vilken dag som man ska fota.

Anonym sa...

Oj då är det SÅ himla petigt?
Jag har nu skickat din utmaning vidare!

Pernilla sa...

Men herregud! Jag är helt chockad! Jag fattar faktiskt inte varför de är på det där sättet. Maktmissbruk kanske...?