tisdag 28 juli 2009

Odlingsbädd uppdatering

Odlingsbädd 18 maj 2009

I maj skrev jag om min nygjorda odlingsbädd, här. Denna bild är tagen några dagar efter det inlägget. Taklyftets rabarber längst bak till höger, röllika, karpetarklocka och mossflox i väntan på att komma ner på sin rätta plats. Jordubbar av sorten Polka längst fram till höger. Lite gräslök och dill skymtar bakom.

Odlingsbädd 25 juli 2009

Rabarbern har växt enormt men man ser den inte så tydligt längst bak i hörnet för dillen och jordgubbarna är stora de med. Till vänster sitter smultronplantor från Linda, smakar mycket godare än de vilda vi har längs med grusvägen. Tackar så mycket för dem! Dillen är helt enorm men blåsten som har varit den sista veckan har gjort att det ser lite tilltuffsat ut. Gräslöken finns kvar där bakom och har växt bra den med men den döljs helt ändå.

I zinkbyttan har jag satt några skott från jordgubbarna och smultronen så att jag nästa år kanske har fler stora fina plantor i ännu en odlingsbädd(?). Har gett lite mer smak det där.
Undrar om det är hästgödslet som gjort att det växer så eller om katterna och hjälpt till lite!?

Fortsatt trevlig vecka på er, tre dagar kvar sen äntligen får jag semester!!

/iKa

5 kommentarer:

Mia sa...

Oj, ja det växer verkligen så det knakar i dina pallkragar. Jag hoppas på bättre tur med mina nästa år, mördarsniglarna har ju tagit det mesta där i år.

Både jordgubbar och smultron är ju så gott. Jag fick en korsning av dem, smulgubbar av grannen. Rosa blommor och jättegoda bär. :)

Kram kram
Mia

Vimsingen sa...

Vilken trevlig odlingsbedd! Håll undan den från allt byggdam!
/Vimsingen

Livet på Marbogården sa...

Oj vad det har tagit sig,kul. Såg att takstolarna kommit också,nu börjar det hända grejer hos er...

Taklyftet sa...

Här händer det saker när man inte är med i svängarna! Tack för ditt lilla inlägg om min ställning!
Kul att det gick smidigt med takstolarna och jag håller tummarna för att det fortsätter lika bra.

Lina sa...

Oj, vet växer så det knakar!! Alltid roligt när det rassslar till på bygget. Dagar då man gör småsaker som knappt syns är inte lika roligt!