tisdag 25 augusti 2009

Mera fönster och gaveljobb

Bakom asfaltsboarden på denna vägg fanns de ännu ett fönster som gömde sig men denna gången satt hela fönstret kvar. Detta visste jag dock redan då det sitter bakom tvättmaskinen.
Idag har vi haft väldigt härligt ljusinsläpp i badrummet/tvättstugan i form av ett detta lilla samt att den svarta skivan ni såg i går varit nertagen. Såg går det när man lever på en arbetsplats men det är lite roligt också.

Det var inte bara asfaltsskivorna som åkte ner utan även isoleringen och extra reglar i väggen. Inte många väggar som är helt raka så sambon rätar ut det så gott han kan. Isoleringen hivar svärfar upp på övervåningen så att den ligger regnsäkert.

Här ser man att den svarta skicka försvunnit, bakom här döljs nya reglar som gjort väggen rak igen. Vi har satt upp spikläkt så att vi kan få se hur våran panel gör sig här uppe på huset med. Hoppas den komma upp i morgon. Det sista vi gjorde var att sätta upp några skivor högst upp till höger i bild. Första gången jag stod och spikade från en byggställning. Jaja ingen stor grej men är det första gången så är det.

Idag hade vi lite besök, syrrans man kom förbi på kaffe. En av många kaffestunder hoppas jag!! Snart kommer systrami på kaffe med hoppas jag.
En stund senare kom Taklyftets J förbi med sin lille Benjamin. Kamerabatteriet låg på laddning så jag fick aldrig fotat något men vem vet vad som dyker upp på hennes blogg. Hennes kille var en lugn o go krabat, inte många minisar som håller sig så lugna när jag håller dem.

I morgon kommer det extra många händer hit vilket alltid är trevligt. Ser fram emot detta!

/iKa

3 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Vilket enormt jobb ni gör!!

Gummimattan jag använde vid gjutningen var jag beredd att skära sönder, den satt hårt, men jag fick ur den hel och den går använda igen.

Må så gott!

Taklyftet sa...

Tack för senast och för presenterna! Jag är fortfarande impad av att ni gör allt själva!
Hoppas bilderna är ok annars tar jag bort bums igen.

Livet på Marbogården sa...

Oj vad det går framåt, ser kanon fint ut:)