onsdag 3 mars 2010

Finaste golvet i världen......


Hittade detta inlägget i utkastet och skulle egentligen ha publicerats den 3:e mars......grrrrrrr på mig själv

3 MARS 2010
Lämnade en teaser/cliffhanger efter mig i går (läs 2 mars) för jag hade så många bilder jag ville visa att det vore synd att stopp alla i samma inlägg. Därför blir det resterande bilder på vårat köksgolv i dag.

 
 
Golvet frästes som sagt i helgen och under måndagen så la sambon golvplåt och klämde ner slingorna för värmen i golvet.

 

Många plåtar blev det och många meter slang med.
 

Här har vi SJs tågbanor som nu är fulla med vitt här med.


Här blir det tight i kurvorna och det gäller att spänna fast rören så att de inte ploppar ur. Taskigt om man fick börja om!

 

 Resterande av slingorna som skall till tvättstugan när lusten kommit tillbaka att fräsa igen.

 

Här är 500 meter minus köket med golvslang. Min sambo bar upp den gigantiska rulle själv. Orkar man dra in 4 pallar med köksskåp i garaget så orkar man denna slangen med helt klart. Undrar om han äter dunderhonung eller spenat när jag inte är hemma. Min sambo är grymt stark och har snyggare armmuskler än Mattias i Lets Dance!!

 

Så här lämnade vi golvet i måndags kväll, det kändes så fint när man drog handen över det. Breda fina plankor med härligt mönster.
 

På jobbet i dag fick jag en bild på hela köksgolvet klart, gissa om man vill hem o kolla direkt då?!

 

Nu är det många bilder men det är ju de här sista som är de absolut bästa (inte i kvalitet dock). Här är hela köksgolvet klart med parketten!!!
 

Kan inte riktigt förstå att det kommer stå ett stort fint kök här inne om ett tag. Får hoppas att det inte dröjer 2 månader som Lundinskan för jag så himla nyfiken.
Det är ju nu man får betalt för allt slit sedan i somras (börjar förstå Lundinskans inlägg natten innan de flyttade in i deras hus).......nu jävlar får snön försvinna för jag vill ha fram vatten till köket. 

/Erika

1 kommentar:

Jord under naglarna sa...

Vilket snyggt golv ni har valt!!