torsdag 29 april 2010

Ett paket kommer lastat med....


Fick ett sms i går om att jag hade ett paket att hämta på posten. Hade det så himla trevligt hos Taklyftet att jag helt glömde av att jag skulle hämta detta så det fick bli efter jobbet idag istället. Hoppas att hon själv snart kommer visa en del av alla sina foton som hon tagit under våren från resor och på sin lille kille.


Så här fint packade låg våra (min systers och mina) plantor förpackade. Lika ordentligt som förra årets kantnepeta som jag misskötte mitt i bygget.

10 st rosenstavsplantor


Pelargoner

Hängpelargon Tomcat, mörkröd

Doftpelargon, Moskito Shocker

Rosenstav

Någon som har tips om hur dessa små knölar skall planteras??? Chansade lite på dessa plantor, de är höga och har vita blommor vilket är några krav för att komma i min plantering i slänten vid garaget.

Drivbänk utan tak

Har inte hunnit plantera min syster plantor på denna bilden......du behöver inte vara orolig de står i krukor som är lätta att transportera.

Drivbänk med tak

Visste inte hur jag skulle förvara dem alla då de inte fick plats i den befintliga odlingslådan. Hoppas de klarar de lite svalare nätterna här. Kanske man kan isolera med lite vanliga gul isolering?

Ikväll har det varit en toppenvårkväll, solen värmde lite när man var ute. Eller var det bara när jag stod i containern fylld med hästbajs som jag kände den? Det var i alla fall hur härligt som helst att vara ute och plantera och greja även fast det inkluderade att stå i hästbajs.

Trevlig Valborg!!
/Erika

3 kommentarer:

Livet på Marbogården sa...

Alltid trevligt med paket att hämta ut. Fina drivbänkar du har också! Trevlig valborg...

Taklyftet sa...

TACK för att du gav mig en "spark i arslet" ;-)
Vi får boka in ett besök hos er framöver, vill så gärna se allt live!
Kram

Jord under naglarna sa...

Jag väntar på mitt paket från Odla. Nu är det ingen brådska för jag brukar ändå behöva kruka dem och ställa i växthuset innan jag kan plantera ut dem.