onsdag 22 juni 2011

Farstukvistutsmyckning

Södergavel
Kan man ana en liten stolthet hos sambon när han ber mig lägga upp mer bilder på farstukvisten hela tiden? Den här gaveln gillar jag att fota, blir lite lagom maffigt tycker jag. Norrgaveln ser inte likadan ut då huset är lite naggat i ena hörnet.

Sneakpeak ut!
I framtiden när vi  tar emot gäster så är det så här vi ser dem.....ståendes under ett härligt tak på ett härligt altangolv av riktigt kraftiga plankor. Kom i håg känslan av hur altanen ser ut för jag tänkte be er om lite tips om utemöbler där.

Klossar på planka
Jag hade en massa klossar som jag doppade i olja för ett tag sedan och som jag verkligen trodde jag hade visat er vad jag gjorde med. Här är när jag doppade dem och här målar jag dem. Visst är det en genialisk målarlösning? Den kom jag på helt själv o den var mycket lyckad!  Gissa vad de är till?!?!

Staketklossar
Här sitter de uppsatta i hop med staket på farstukvisten.

Staketkloss
En liten kloss i närbild, sambon hittade dem på ABI Trä och är egentligen hyllkonsoll. Tror att detta är det som är mest krussidulliga på hela huset. Vi har många detaljer men inte så här snirkliga.

Farstukvist en sommarkväll
Den här bilden föstår ni säkert inte är tagen de sista dagarna för det har varit riktigt Midsommarväder men man måste väl få drömma lite.

Trevlig Midsommar på er!
/Erika

Puss på dig snickarn min, du är grym!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Görfin veranda!
//Julia

Marina sa...

Så många fina detaljer ni tar er tid med. Snyggt!

När du skriver att huset är lite naggat i kanten på norrgaveln blir jag väldigt undrande. Hur ser det ut???

Kram o trevlig midsommar!

Jord under naglarna sa...

Så otroligt fint ni gör! Snacka om att få till det där lilla extra med den lilla krussidulliga klossen.

Jag önskar dig en skön midsommar!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Förstår att han är mallig!! Det blir jättefint, speciellt med dom små men betydelsefulla detaljerna!
Glad midsommar!!

gamlamejeriet sa...

Tycker han har all anledning att vara stolt. Sicken veranda! Också kul att ni ser en hyllkonsol som ni sedan använder som dekoration till en veranda; de passar ju perfekt!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ja, jag vet inte hur jag ska göra än. Jag ska iallafall börja äta vanlig mat. Inte läsa på allt. Men jag tror inte att jag klarar av att börja äta tex godis än. Jag skulle falla som en fura och moläta. Så jag tror att det blir vanlig mat, med kanske lite mindre kolhydrater än vanligt och sen att försöka vara utan så mycket götta som det går!
Det känns lite kluvet!
Jag vill inte falla dit igen nunär jag ändå kämpat så pass!
Min mun vill fira med tårta och kakor men hjärnan säger nej :)
Ha en bra söndag!!

Mårtensdrätt sa...

Kanonfint blir det, förstår att han är stolt mannen din, hoppas er helg
varit bra!
Kramen Ulrika