tisdag 31 januari 2012

Lite här o lite där

Ny tapetserad microlit
I helgen känns det som många saker kom på plats. S har slitet hårt med giraffen ett bra tag nu och nu i helgen kom den första microliten på plats i allrummet.
Inte en skarv på tapet på heeeeela långa väggen. Fundera på ni!

Ny tapetserad microlit och ny slipat
Här är det en vecka som till hälften har microlit och till hälften är är spacklad. Microliten syns knappt när man fått upp den. Jag såg inte ens när S hade satt upp den i hallen en dag när jag kom hem från jobbet. Inte snällt att missa något sådant. :-(

Fönsterfoder
Skyddsplasten från fönstren är borta och lite fönsterfoder har kapats och satts på plats på ett par av fönstren.

Nymålad ventilationslåda
Behöver jag säga att jag målar och sambon gjort allt det andra? Nej, tänkte väl det.

Klädkammare med microlitade väggar
Här är vår klädkammare med alla väggar klädda av microlit. Lite ljusare känns det faktiskt som i detta lilla rum men det kommer bli en utmaning att få till förvaring som man inte slår huvudet i.

Fönsterbänk
Hade tänkte lite andra fönsterbänkar på övervåningen och för att få alla lika fina ville snickaren ha en mall. Bara att ta fram pennan och börja försöka vara mindre ingenjör och mer konstnär. Snickaren sågade sedan till fyra stycken likadana av en gammal bänkskiva vi sparat från gamla huset. Nu har jag ett par att slipa till innan målning.

Så skönt att inte använda masken så mycket hemma längre. Vad gör dem då på min arbetsplats.....jupp nu rivs det och bankas och borras hela dagarna...... *suck* Du elektriker som klipper en kabel på en arbetsplats där jag får springa runt som den ekorre jag är.......du får en tuff match den här våren!

/Erika

3 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Ha ha! "Mindre ingenjör och mer konstnär" Vet hur du känner dig :)

Härligt nu när mycket av underarbetet är gjort och man verkligen ser att ett rum skapas.

Anonym sa...

Vilken renoveringsenergi ni har! Så snygga fönsterbänkarna kommer att bli!
Ta det lugnt bara så inte renoveringen "tar över"...
Återhämtningen är viktig, något som jag glömde under vårt husbygge!
Kan tänka mig att hantverkarna på ditt jobb lever farligt nu :-)
Kram Susanne

Helena sa...

Vad roligt att det rör på sig hos er. Snart är det bara det roligaste arbetet kvar :) Angående fåglarna i förra inlägget så hade jag också en fundering på att sätta mig vid fönsterbordet och räkna, men lade ner det då det just då var väldigt fågel tomt vid det annars så populära fågelbordet :)Fågelarter är jag mycket dålig på! Angående din fundering så tänker vi bygga helt nytt. Men samtidigt så renoverar vi även lite i vårt nuvarande hem :) Så jag förstår om det är förvirrande. Ha en härlig helg! kram