söndag 10 mars 2013

Vårpremiär

Vårpremiär
Det känns som man mest väntar nu för tiden. Det är ju inte så långt kvar känns det som. Vad väntar jag på då? Är det solen, frisk axel, värmen, den där resan, ljuset, färgerna, den där andra resan, Yoga eventet?

I helgen fick väntan sitt slut när det gäller årets första grillning och så kom stolen på sin vårsolsplats. Det ju den här årstiden som jag skapat platsen för.
Jag har inte många knoppar i trädgården men jag glad att se att häcklplantorna jag satte i höstas har börjat vakna till liv. Några av mina nya perenner har börjat visa lite färg med. Jag har ingen erfarenhet av alunrot och kärleksört så jag vet inte när man kan se liv i dem egentligen.

Något mer jag väntat på är Oprahs och Deepak Meditations utmaning. Den börjar i morgon men jag vet inte riktigt vad är jag förväntar mig att få ut av den. Kanske som en uppladdning för Yoga eventet YogaGames i Göteborg i slutet av maj. Vi får se efter i morgon.

/Erika

3 kommentarer:

Helena sa...

Vad skönt det ser ut att ha snöfritt. Vi får nog vänta några veckor till.. Yoga event låter spännande, jag skulle gärna börja träna yoga igen. Det är otroligt skönt för kroppen. kram

Ullevidsdal sa...

Vi har också en massa snö som döljer växtligheten än.
Mitt enda vårtecken är att snön/isen ger med sig på vår väg ;-)

Jag skyndar på våren med att fröså inne :-)

Jag yogar helst för mig själv hemma.
Har svårt för stora gruppaktiviteter :-(

Ska kolla in utmaningen du länkat till :-)

Kram Helene

HEMLÄNGTAN sa...

Oj, så härligt (och gott!!!) med grillpremiär. Blev väldigt sugen här och nästa helg som blir lite varmare ska vi nog också fira med en grillpremiär :-)

Ha en fin dag!
Kram