fredag 23 januari 2009

Lavendel för nästan hela slanten

Förra våren skrev jag här om hudkrämer från Crabtree & Evelyn som doftar lavendel. De var bara så härliga på huden och doftade underbart. Passade därför på att köpa detta lilla paket när jag var i London i höstas.
Min syster hade gjort mig lite nyfiken på dessa produkter och efter att fått lov att prova produkterna ordentligt i butiken kunde jag inte annat än att köpa med mig "Gardernes 60-Second Fix Manicure Set for Hands" hem. Nu i vinter har den varit guld att ha och till våren när man får lov att stoppa händerna i jorden igen kommer den att användas väldigt flitigt.

I julklapp fick jag ännu en härlig produkt från Crabtree & Evelyn. Det var min syster som hade hittat denna när de var i New York i höstas. Det är Lavender Linnen Mist, lavendel på flaska att använda när man stryker för att sakerna skall dofta gott. (Länk här till produktenshemsida.)
På bilden har jag testat på några örngott, hoppas att de skall fungera lika bra som mina hemmagjorda doftpåsar. Tack söta systeryster och hela familjen!

Ha en riktigt trevlig fredagkväll till er alla!!

/iKa

7 kommentarer:

Millan sa...

Vilka underbart lyxiga produkter!
Ha en bra helg

Mia sa...

Mmm, lavendel som doftar så ljuvligt.

Jag har målat ett antal olika korgar. Målar med Beckers elegace, har en burk matt antikvit och en burk halvblank vit. En del målas med den ena färgen och en del med den andra så inte allt här hemma får exakt samma nyans av vitt.

Kram Mia

Graadskan sa...

C&E har hur mycket trevligt som helst i sitt sortiment! Dessutom är förpackningarna så fina!

Hoppas du får en trevlig helg! Har ska vi snart iväg och bowla, undrar hur det går med min "lilla" mage?

Kram Camilla

kullervilla sa...

Lavendel är en underbar blomma att titta på, dofta på och baka på. Tänk att lägga huvudet på ett örngott och känna doften av lavendel… njutbart.
Kramiz//kullervilla

Vimsingen sa...

Underbara produkter. Det måste lukta fantastiskt gott hemma hos er!
/Vimsingen

kullervilla sa...

Vi har något till dig på vår blogg.
Kramiz//kullervilla

Anonym sa...

Vilken underbar doft det måste vara på dessa lyxiga produkter!