måndag 12 oktober 2009

Room with a view


Room with a view har återkommit hos oss många gånger nu känns det som. Denna sist gång är det sovrummet som blivit strippat på allt. Hur sovrummet såg ut när det var varmt och härligt finns här.


Vi har väntat många helger på att få bra väder för att kunna riva den sista gamla väggen för att allt skall bli rakt. Helt underbart höstväder hade vi i lördags så det var bara att börja bända i virket igen.
Nu kan man ju hoppas på att vi inte kommer fylla på den där stora högen på andra sidan tomten med mer skräp. Snälla B är här i dag för att ta med så mycket han kan till tippen.



Söndagen var inte riktigt lika fin men vi fick upp panel så nu fick grannarna lite finare gavel att titta på från frukostbordet. Inte mycket panel kvar nu och så fick jag packat ihop några andra högar med på tomten så nu börjar det bli höststädat på tomten även hos oss. Kanske inte riktigt det man menar när man skall göra fint inför hösten i trädgården.


Vi fick även besök i söndags, min kusin med man och barn kom förbi. Vi ser alla bilar som kommer på grusvägen eftersom vi ligger så högt och när de kom bli vi himla nyfikna för vi kände inte riktigt igen bilen. Jätte roligt att de ville titta förbi för att kolla läget. De har själva byggt hus så de har massa erfarenhet och roliga historier om "ajkitektej"...... :-) Ses i november!!

Har varit hos veterinären på fördagmiddag för ena pissen har blivit biten av en katt och fått ett infekterat sår i benet som gör att han haltar. Dags för mig att åka till gymmet och duscha hmmm mena träna och även skaffa lite medicin till stackarn.

Ha en härlig soliga höstvecka på er!

/Erika

1 kommentar:

Adaras mamma sa...

Ooh, vad fint det blir! Nu var det länge sedan jag hörde något om hur det går, men med detta inlägg känner jag mig genast lite mer up to date :-D
Får ta och äta lunch någon dag! Eller en middag någon kväll kanske. Jag kan locka med ugnslagat och fri tillgång till varmvatten om du/ni vill bada eller duscha:-)