onsdag 19 juni 2013

En blomma för Marina

Buskpion
Det här inlägget är till Marina. För att hon visar bilder på sin för mig enorma buskpion så pass mycket att jag blev nyfiken och ville ha en jag med. Och för min mamma som gav mig buskpionen på Lisebergs trädgårdsdagar i våras. Den hade en knopp och nu har jag väntat och väntat på att den skall blomma.

Buskpion
Blomningen var inte så länge då vi fick in lite oväder lagom när den hade slagit ut. Jag hann i alla fall få dem här två bilderna när den blommade som mest. Inte riktigt den blomma som etiketten visade men den är fin ändå.

Med den här tuffa vintern bakom oss är jag lite orolig över hur den skall klara sig men jag skall göra mitt bästa på att skydda den.

Marina, nästa år hoppas jag att jag kan visa minst två knoppar!
/Erika

1 kommentar:

Marina sa...

Du är ju för söt!
Hur hade du tänkt att blomman skulle se ut? Jag tycker den ser jättefin ut.
Nu håller vi tummarna för att det blir fler blommor nästa år.

Kramar